fredag 14 november 2008

Höstfredag

Så var det fredag, med regn och blåst. Jag är lite hängig idag.

Har inget internet hemma just nu, därför har jag lite svårt för att skriva här i bloggen. Men det kommer.

Mina fingrar har svullnat upp och domnar. Tydligen kan jag ha något som heter karpaltunnelsyndrom. Har fått en remiss till handkirurgen, kanske måste jag operera handlederna om ett par veckor. Detta känns inte så kul alls.

Karpaltunnelsyndrom: I handledens insida insida finns karpaltunneln, en trång passage där blodkärl, senor och nerver passerar. Detta kan drabba gravida då mer vätska samlas i vävnaderna och det ökade trycket från vätskan trycker på nerven så denna blir påverkad. Symtomen är klassiska med domningar och känselbortfall, framförallt i pek-, lång- och halva ringfingret. Symtomen kan också bestå i konstant smärta, framförallt på natten.
Syndromet behandlas genom vila av handen, stödskena på natten, vätskedrivande medicin eller kirurgiskt ingrepp. (Källa:wikipedia)


Urrrk.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag hade sånt med men det gick bort ett tag efter förlossningen....