torsdag 16 april 2009

En dag i mitt liv

Vaknar vid sju-tiden av att Molly gnäller över att hon är hungrig. Jag går upp ur sängen och går fram till henne i spjälsängen. Hon lyser upp och ler jättestort när hon ser mig. Blir varm i hela kroppen. Matar henne och hoppas innerligt att hon ska somna om, vilket hon inte gör. Tröttare än fan svär jag för mig själv. Plockar fram babygymmet och lägger henne i det. Detta roar henne i ca tio minuter. Jag halvsover och hör att hon börjar tröttna, men låter henne ändå ligga kvar. Efter 15-30 minuter är hon riktigt arg på de dinglande leksakerna. När hon är rejält trött och förbannad på dem tar jag upp henne och pussar på henne. Då har jag, mot min vilja, börjat vakna till liv.

Vi går ut i köket. Hon sitter i sin stol på bordet, jag diskar och pratar med henne. Hon ler och iakttar mig. Efter detta får hon vara med i badrummet när jag duschar/badar. Vid detta laget är jag klarvaken och pigg. Då somnar hon. Typiskt. Jag blir lika ambivalent varje gång detta händer. Borde jag försöka sova också? Borde jag städa? Alla dessa borden. De gånger jag bestämmer mig för att försöka sova, vaknar hon efter en kvart. De gånger jag struntar i att sova, kan hon sova en hel timme.

Ofta har vi något plenerat under dagen. Det kan vara en promenad med Mollys kompis Melker och hans mimma/min kompis Karin, en shoppingrunda med moster Jennifer eller en träff med mammagruppen, ja, enkla och trevliga saker. Molly är väldigt duktig när vi är ute. Hon sover för det mesta. Är hon vaken tittar hon på det som händer runt omkring henne, hon är sällan till besvär. Duktiga Molly.

Kvällen brukar vara lugn. Mollys pappa, Stefan, brukar dansa med henne till Elvis Presley. Både han och jag gillar Elvis och Molly är född på hans födelsedag(8 januari), vilket vi ser som ett tecken på att hon också ska lära sig att gilla Elvis.

Vid åtta-tiden äter hon och sedan blir hon trött. Jag lägger henne i spjälsängen och hon somnar. Vid tre på natten vaknar hon och är hungrig. Jag matar henne och sedan somnar vi igen. Snart är klockan sju och vi börjar om från början igen.

Så ser mitt liv ut just nu.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Och hur ser livet ut nu då? Vi vill veta mer!

alexia sa...

hej=)

hittade din blogg när jag googla linda rosing..tänkte nämligen skriva ett inlägg i min blogg om henne...världens mediakåtaste brud...


ha det bäst...
kolla gärna min blogg om du vill..har precis börjat