fredag 7 augusti 2009

Två av Ellenarna

Jag kan inte gå och lägga mig tidigt. Kan inte. Vill egentligen. Men kan inte. Varenda dag säger jag till Stefan att "ikväll ska jag lägga mig tidigt". Varenda kväll runt kl 23.00 säger han godnatt, lufsar in och lägger sig och kvar sitter jag.

Det är som om jag är Mamma Ellen på dagen och när Molly somnat blir jag Bara Ellen igen och då måste jag ta igen en massa bara genom att bara vara. Det är ju inte så att jag åstadkommer något dessa timmar jag är uppe, ack nej. Ofta sitter jag bara framför datorn och surfar loss. Ibland tar jag ett skönt skumbad. Ibland blir det vin och cigaretter på balkongen.

Nu är klockan 01.17 och jag är Bara Ellen. Om cirka sex timmar blir jag Mamma Ellen igen (eller tidagare om Molly vaknar under natten). Måste lägga mig nu.

God natt önskar Bara Ellen.

Inga kommentarer: