onsdag 6 augusti 2008

Jag är en ond människa

Jag har kommit på att jag vill inte att någon ska ha semester om inte jag har det också. Är avundsjuk på folk som är lediga.

I måndags, när jag skulle börja jobba efter semestern, gottade jag mig åt att det regnade och var riktigt skitväder. Jag tänkte att det var perfekt att avsluta semestern med sådant väder. Semesterfirarna kan sitta där med lång näsa i ösregnet. Hahaha.

På kvällen ringlade sig den långa kön i videobutiken och jag gottade mig. Inga grillningar med kubbspel här, inte. Kanske lika bra att ni hade jobbat istället för att ha semester, tänkte jag nöjt.

Även igår log jag när jag körde till jobbet i stormvindarna. Där fick semesterfirarna igen, tänkte jag glatt.

På eftermiddagen var alla semesterfirarna (och jag) på Ikea. Inget badande, inget solande om man har semester nu, tänkte jag och flinade mot semesterfirarna. Konsumera och spendera pengar på saker ni inte behöver. Trösta er i det dåliga vädret. Hehe.

Men så vaknade jag i morse. Det var helt vindstilla ute. Havet såg ut som en blank spegel. Solen sken. Det var inte ett moln på den blå himlen. Fåglarna kvittrade.

Jag log inte alls när jag körde till jobbet idag. Jag vill också ha semester. Buhu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju bara inflika att jag som ICKE är sol och värmeälskare njuter av detta vädret! :)
Och ja....by the way. Detta är min andra semestervecka....av fem! ;)
Have fun at work!!

//Mats

Ellinor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ellinor sa...

Du har ju jättemycket semester kvar! Lyllos dig..