tisdag 5 augusti 2008

Rundan + barn = okej

Jaha, då var semestern över. Fort gick det.

Om en vecka börjar lärarna jobba och då blir det liv i luckan, kan jag tänka mig. Just nu känns det som lugnet före stormen.

Under min semester har jag bönat och bett diverse människor i min omgivning att vi ska åka Rundan (en turistbåt som går längs kanalerna i Malmö). Samtliga tillfrågade har börjat skruva på sig, tittat på mig som om jag är riktigt dum i huvudet och sagt nej.

Jag har fått känslan av att det är mesigt att åka rundan. Bor man i Malmö och vill det är man riktigt mesig.

När jag var liten och mina bröder, Adam och Emil, var på besök tog mina föräldrar med min syster, mig och mina två bröder varje sommar och åkte Rundan. Det var superspännande.

Har inte åkt sedan dess.

Jag har förstått att det legitimt att åka Rundan om man har barn. Det är det enda sättet att bo i Malmö och kunna åka Rundan utan att göra bort sig för livet.

Så därför ska jag ha en bebis. I december kommer den. Så den är lagom stor till nästa sommar. Då ska bebisen och jag jävlar ta mig åka Rundan om och om och om igen.

För att bebisens skull alltså.


4 kommentarer:

Anders Erenius sa...

Fetgrattis.
Äntligen skall du få åka rundan utan att skämmas.
Välkommen in bland föräldrarnas skara.

Ellinor sa...

Tack.

Skolans virus har smittat mig. Jag skulle aldrig låtit Karin H samåka med mig. Borde ju anat vad som komma skulle.

Anonym sa...

Har du sett att rundan (i alla fall vissa turer) kör in under vattenstrålarna utan för Malmö Högskola!!! Detta får mig att vilja åka rundan!! :)

//Mats

Ellinor sa...

Gör den verkligen det? Det är ju skithäftigt! Rundan rules!