onsdag 5 december 2007

Jennifers tomtefetish

Jag har läst på Jennifers blogg att hon dementerar det faktum att hon tänder på tomtar.

Hon och jag var ute på julpynts-shoppingrunda i måndags. Vi började med Rusta. Gick omkring där, kollade diverse tacky julsaker och småsnackade. Jag noterade att Jennifer stannade länge bland tomtarna, lyfte dem en och en, vred, vände och pillade på dem.

Sedan åkte vi vidare tilll Plantagen. Där var det tusentals tomtar. Jag flanerade bland tomtarna, tämligen ointresserad. Jag behöver inga tomtar. Jennifer gick långsamt, stannade till och pillade på tomtarna och tittade länge och drömmande i deras små ansikten.

Jag gick och småpratade med henne, fick dålig respons, vände mig mot henne och då var hon borta. Såg henne inte någonstans.

Efter en liten stund hittade jag henne. Då satt hon på huk i ett hav av vit/silverklädda tomtar. Hon pillade på dem, drog i deras kläder, valde ut en (den sexigaste?), ställde upp den fint och började fotografera den med mobilen.

Hon var inne i en helt annan värld. Knappt kontaktbar. Det var då jag frågade vad fan hon höll på med och nämnde ordet "tomtefetish". Hon började skratta nervöst och nekade å det bestämdaste till detta. Jag ryckte på axlarna, skakade på huvudet och föreslog att vi skulle åka till Coop Forum.

Väl där var hon igång med tomtarna igen. Kolla bilden nedan. Den suktande tungan. Blicken i hennes ögon. Fingrarna i skrevet på tomten.

I rest my case.


Inga kommentarer: