torsdag 13 december 2007

Wiiiiiiiiii

I går när jag kom hem hade Stefan inhandlat ett styck Nintendo. I detta medföljde Wii Sports. Wii Sports är ett spel där man håller i en fjärrkontroll och genom att röra kontrollen rör man sig i tv-rutan också. Vi började med bowling. Man står i sitt vardagsrum och svingar fjärrkontrollen som det var ett bowlingklot. Jättekul.

Jennifer kom förbi senare och då skulle hon och jag boxas. Mot varandra. Då har man en kontroll i varja hand. Jennifer har ju, som jag tidigare nämnt, en extrem vinarinstinkt. Hon måste helt enkelt vinna.

Hon gick igång direkt och boxades som en Duracell-kanin på droger. Jag skrattade så jag grät. Trots detta gick det inte bra för henne. Hon beklagade sig över detta flera gånger. Efter ett tag kom hon på att hon höll ena fjärrkontrollen bak-och-fram (blondin..) och vände på den.

Det tog fem sekunder, sedan låg "jag" på mattan. Knock Out. Jennifer var helnöjd med att hon nästan slagit ihjäl sin älskade (?) syster.

Idag har jag träningvärk. Av att spela Wii.

Det är inte okej.





Inga kommentarer: