torsdag 6 december 2007

Tomtefobi

Var som sagt och kollade julpynt härom dagen. Jennifer övertalade mig att köpa en tomte (som hon kan jucka mot när hon är hemma hos mig) och en snögubbe. Som nämnt tidigare behöver jag inga tomtar. Detta då min sambo, precis som min syster, har någon slags tomtefetish. Nu har vi alltså fem tomtar och en snögubbe som står på golvet lite varstans i lägenheten. Tre av tomtarna är en grupp och står tillsammans.

Senare samma kväll satt jag i soffan, tittade på alla dessa tomtefigurer och började jaga upp mig själv. Såg dem ur ett skräckfilmsperspektiv där de får liv på nätterna och blir mördartomtar. Som onda dockan, fast med tomtetema. Berättade detta för Stefan som skrattade och sade att det var nog ingen fara. Jag gick bort till den ena tomten, satte mig på huk, tog dess ben och gjorde så att den började gå. Konstaterade för Stefan hur fruktansvärt det hade varit om man vaknat till ljudet av hasande tomtesteg och skramlande bjällra, öppnat ögonen och tomten hade stått bredvid sängen. Stefan bara skrattade och skakade på huvudet.

Vid tvåtiden på natten vaknade jag och behövde gå på toaletten. Smög upp, tände en lampa i köket, gick in på toaletten utan att tända ljuset och lämnade dörren öppen. Satt där i lugn och ro. Helt plötsligt hörde jag ett konstigt ljud. Vad fan var det? Inbillade jag mig? Lät det inte som hasande små steg och lite bjällrigt? Tomteljud?! Ellen, för helvete, skärp dig och sluta jaga upp dig nu, tänkte jag.

Helt plötsligt stod tomten i dörröppningen till toaletten! Fy fan i helvete vad rädd jag blev. Jag skrek och vrålade högt och ryckte till så att jag nästan trillade av toalettstolen.

Sedan ser jag Stefans huvud. Han ligger på golvet bakom tomten och skrattar så han kiknar. Jag blev så jävla rädd att jag började gråta. Japp, började gråta. Jag sitter halvnaken, snyftande på en toalettstol för att jag blivit rädd för en tygtomte. Förnedringen var vad man kallar "total". Kastade en toalettrulle på Stefan som bara skrattade ännu mer. Han hade vaknat när jag skulle upp och smugit efter, tagit tomten och "gått" med den till toaletten. Så jävla sjukt.

Nu har jag officiellt motsatsen till tomtefetish - tomtefobi.

I två nätter, torsdag-fredag, ska jag sova själv och är helt övertygad om att tomtarna kommer att slita mig i stycken. Har lyckats tvinga Jennifer att sova hos mig på fredag.

Om jag överlever natten som kommer.

Inga kommentarer: