onsdag 9 juli 2008

Semester-ångest

Jag sitter här på mitt kontor på skolan. Alla andra har sommarlov eller semester. Inte jag.

Här är inte en käft. Inga lärare, inga elever, inga rektorer, ingen vaktmästare. Bara jag.

På fredag börjar min semester. Har inte planerat något speciellt. Detta faktum gjorde att jag för en stund sedan fick lite panik över att ha semester. Vill ju inte slösa bort lediga dagar genom att inte göra någonting. Eller kanske just det man ska göra när man har semester? Ta det som det kommer?

Eller är man tråkig då? Ska man ha hyrt hus i Nice? Sticka till Öland? Ta ett par veckor i Grekland? Italien? Hjälp?

I mitt fall blir lösningen nog utflykter. Fiskrökeriet i Smygehuk. Kakor och bullar på kafé Annorlunda i Kivik. Bada i Böste. Äta pizza på Amalfi i Beddingestrand. Utställningen Bodies i Köpenhamn. Skaldjur på restaurang Johan P. Marknader och loppisar. Åka Rundan i Malmös kanaler. Löjromstoast på Natalie´s uteservering. Ales stenar. Malmö museum. Läsa bok i en solstol lite här och där.

Nu när jag listat lite saker jag kan göra känns det lite bättre.

Puh.

1 kommentar:

Anonym sa...

Viken bra lista! Plötsligt fick jag inte lika mycket panik över att vi inte heller planerat alls mycket!
Bodis i Kbh hade jag glömt....ett måste ju!
Amalfi....vilken nostalgi! :)
Hoppas du får det mysigt oavsett vad du gör.
Själv skall jag jobba denna och 2 veckor till. Sen har jag 5 veckor ledigt....mmmmmmmm