tisdag 30 december 2008

Årets näst sista dag

Tre dagar över tiden och inte en enda liten pyttevärk. Tjolahoppsansa.

Var hos barnmorskan idag och sade till henne att det kändes som bebisen är jättestor, alternativt att där är flera därinne. Hon kände och mätte, men den var inte större än beräknad. Så den väger enligt henne ca 3,8-3,9 kg nu. Jag väger desto mer. Svullen som en gödd julegris är jag. Har samlat på mig mycket vätska. Hon gav mig akupunktur i händerna som skulle hjälpa mot att de domnar. Det kändes lite spooky att få nålar instuckna i händerna, men det var ganska okej.

Ikväll har jag spelat bingolotto och druckit ett glas vitt vin. Lite Vegas-varning på mig ikväll med andra ord. Gambling och supande. Får passa mig så jag inte blir vigd av en Elvis Presley-kopia innan kvällen är slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Adam skvallrade om Molly. Stort, stort grattis Ellen. Molly är ett skitsnyggt och tufft namn. Världens coolaste morsa med världens coolaste bebis! Hurra!

Hoppas att ni båda mår bra.

Kramar
Hanna

Unknown sa...

Grattis!