tisdag 9 december 2008

Skolmat kontra McDonalds

Kom in i matsalen vid 12-tiden. Där var det levande ljus, tomtar och julmusik spelades ur högtalarna. Jättetrevligt. Kändes som jag var på en fin lunch-restaurang.

Maten var som vanligt jättegod.

Har noterat en intressant sak. Om jag äter mat från McDonalds eller Burger King mår jag väldigt illa efteråt. Trodde detta berodde på pommes fritesen så jag har provat att undvika dessa för det är fett för lille bebisen i magen. Men det räcker med en hamburgare för att jag ska må rejält illa i flera timmar.

När jag äter i skolmatsalen, hemma eller var som helst där det serveras "bra", lagad mat mår jag hur bra som helst. Som nu till exempel. Korv Stroganoff, ris, grönsaker, knäckebröd och två glas mjölk och jag mår som en prinsessa.

Detta måste ju vara kroppens sätt att säga att skräpmat verkligen är skräp och att kroppen inte vill ha den. Hoppas verkligen jag kommer ihåg detta sedan också när jag är ensam i min kropp igen.

Inga kommentarer: