tisdag 25 mars 2008

Marknadsföring för dummies

En snabbkurs i grunderna i marknadsföring. Häääng med:

1. Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och säger:
- Jag är fantastisk i sängen.
Det kallas: Direkt marknadsföring

2. Du är på fest med en massa kompisar och ser en snygg kille. En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger:
- Hon är fantastisk i sängen.
Det kallas: Annonsering

3. Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom och får hans telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger:
- Hej, jag är fantastisk i sängen.
Det kallas: Telefonförsäljning

4. Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen och går fram till honom. Du häller upp en drink till honom och frågar:
- Får jag?
Du lutar dig fram och låter dina bröst nudda vid hans arm, rättar till hans slips och säger:
- Bara så att du vet, jag är fantastisk i sängen.
Det kallas: PR (Public Relations)

5. Du är på en fest och ser en snygg kille. Han kommer fram till dig och säger:
- Jag har hört att du är fantastisk i sängen.
Det kallas: Starkt varumärke (brand recognition)

6. Du är på en fest och ser en snygg kille. Han gillar dig, men du övertygar honom om att gå hem med din kompis i stället.
Det kallas: Representation

7. Din kompis kan inte tillfredsställa honom så hon ringer dig.
Det kallas: Teknisk support

8. En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet och inser att han vill ha alla brudar. Han ställer sig på bordet och skriker:
- Jag är faantastisk i sängen.
Det kallas: Spam

Inga kommentarer: