tisdag 20 november 2007

Dunderklumpen

Gick i onsdags och byggde fina, glittriga, sexiga naglar i ett försök att bli (ännu) kvinnligare och finare. Det är meningen att de ska hålla i tre-fyra veckor.

Jag har nu fyra kvar på vänsterhanden och en kvar på höger. Hälften borta.

Den första rök i fredags hemma hos Peter när jag skulle korka upp en flaska vin. Har ingen aning om hur, men där flög den. Efter detta blev jag irriterad, nervös och började känna på de andra naglarna så de inte var på gång att svika mig. Till slut råkade jag pilla av en till. Idiot.
Sedan har det gått av bara farten. Rättade till en pläd på soffan och så åkte en av. En flög när jag i stort sett bara tittade på den.

Hade jag inte vetat bättre hade jag givetvis skyllt på nagelbyggaren, Madde. Men se det går icke, då Jennifer har byggt hos henne i flera år och hennes naglar aldrig går av. Jo, vid ett tillfälle i Barcelona, när någon försökte rycka hennes väska och hon höll emot. Då rök nageln och halva fingertoppen. Så jävla äckligt.

Men det går ju knappast att jämföra med mitt öppnande av vinflaskor och ihopvikande av plädar. Fattar inte vad det är för fel på mig. Det är tusende gången jag provar detta med naglar och det funkar inte. Det hade varit okej om jag varit vild för att ha naglar. Om jag varit lite Lara Craft-aktig. Om min livsstil innefattat trädklättring, liansvingning, klösande av karlars ryggar och diverse kampsporter.

Men jag är inte vild. Bara klumpig.

Inga kommentarer: