torsdag 1 november 2007

Jag har en plan

Okej, jag gör så här:

1. Kör som en galning genom Malmös rusningstrafik vid kvart i fem, kommer hem, slungar in väskan i lägenheten, tar på mig en mössa och går genast ut och promenerar i en halvvtimme.

2. Vid min ankomst till middagen i Lund informerar jag genast samtliga om min vikttävling och om vikten (där fick jag till det) av att jag ska vinna den. Deras (barn och vuxna) primära uppgift denna kväll är längre inte att fira lille Patrik, utan att hindra mig att äta det mest onyttiga. Få mig att fokusera på grönsaker och kaffe. Jag får äta det tråkiga och äckliga, helt enkelt.

3. Jag kör. Ingen alkohol.

4. Om jag inte kommer hem för sent, kanske jag hinner medden kvällspromenad (ganska orimligt att det kommer ske, men vad fan, tanken är ju fin).

Jaha, då önskar jag mig själv en trevlig kväll och lycka till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå... Hur gick det?