torsdag 29 november 2007

Ellen hos rektorn

Jag har precis varit på en anställningsintervju. Jävlar vad nervös jag var innan. Vet inte varför jag jagade upp mig så.

Söker ett vikariat som skolsekreterare på en högstadieskola utanför Lund. De som var närvarande vid intervjutillfället var rektor, studierektor och nuvarande skolsekreterare. Det kändes som jag varit busig och blivit skickad till rektorsexpeditionen. Det har aldrig hänt och jag undrar varför jag fick den känslan nu. Kanske för att jag aldrig varit hos en rektor förut. Jag hade både före och under intervjun en känsla av att "bara de inte kommer på mig". Som om jag inte alls gått den PA-utbildning och de kurser jag skickat bevis på utan egentligen kör lastbil och försöker lura dem.

De ställde frågor som vilka mina positiva/negativa egenskaper är, när jag blir arg, hur jag hanterar stress und so weiter. Försökte verka smart, avslappnad, intresserad och positiv.

Jag var allt utom avslappnad.

Tänkte på allt Jennifer våldtog mina öron med precis innan intervjun: "Ellen, bara kom ihåg: sitt rak i ryggen, ha ett fast handslag, se dem i ögonen, bit inte på naglarna, var dig själv, slappna av, ta det lugnt etc etc." Jag blev bara ännu mer nervös av detta.

Nu undrar jag hur fan det gick egentligen. Förskte göra allt Jennifer sade till mig att göra. Helt plötsligt kom jag på att jag tuggade mig i vänstra kinden. Slutade genast. Senare i intervjun fann jag att jag klickade med pennan. Kardinalfel. Slängde ifrån mig pennan som om den var brännhet. Undrar om de märkte det?

Jag hade ju många smarta inlägg om skolor och skolverksamhet. Hade pluggat in allt som stod på deras hemsida. Skämtade och var trevlig. Men jag kunde ändå inte släppa känslan av att jag skulle bli avslöjad.

Vad händer om de avslöjar mig? Blir det eftersittning?

1 kommentar:

Anonym sa...

Sexy ass m-f sekreterare.....