fredag 16 november 2007

Utvilad?

Igår natt sov jag tio timmar och i natt sov jag nio timmar. Har inte mått så bra på länge. Är utvilad, glad och positiv. Ser piggare ut i ansiktet också. Känner mig hög på livet.

Funderar nu därför på att göra detta till en vana, att gå och lägga mig tidigt och gå upp tidigt. I säng vid kl 21.00 och upp vid 06.00. Så som gamla människor gör.

På lördagarna kan jag lyssna på Melodikrysset och lösa korsord, precis som pappa brukade göra. Söndagar är det gudstjänst och säkert en massa annat man kan göra.

Fast, å andra sidan, när jag tänker efter nu så känner jag faktiskt så här varje fredag. Oavsett om jag om jag sovit åtta timmar eller 37 sekunder under natten. Kanske bara är just att det är fredag som gör mig glad. Jag känner mig ju nyförälskad varje fredag. I själva fredagen. Till skillnad från måndagen som jag är bitter på och vill lägga in om skilsmässa.

Hm, detta måste undersökas. Ska sova tio timmar natten mellan söndag och måndag och se om effekten är densamma.

Antagligen inte.

1 kommentar:

Lillslem sa...

Jättekul!!!!! Då kan vi lösa meöodikrysset tillsammans. Kramis