måndag 5 november 2007

Sunny Sunday

Är det inte märkligt att på söndagar är det oftast sol och underbart, men på måndagar grått och trist? Kan det vara så att måndagar helt enkelt är så värdelösa att det inte är lönt att slösa med fint väder på dem? Sjävklart väljer jag hellre fint väder fredag, lördag eller söndag.

Jennifer däremot, hon gillar regniga dagar. Det är jävligt konstigt. Hon blir glad om det regnar när hon vaknar. Trots att hon vet att hon ska ut och cykla om en stund. Jag kan tycka det är okaj att det regnar om:

1. Jag är sjuk eller bakfull. Slipper då känna att jag går miste om en fin dag.

2. På mörka höstkvällar. Dock inte fredagar eller lördagar.

3. Kanske om jag sitter i en bil. Som står stilla och regner slår mot den så det låter mysigt.

Aldrig annars.

Sitter här och drömmer mig tillbaka till den mysiga gårdagen. Suck.





Inga kommentarer: