torsdag 25 september 2008

Familjen Addams

Ikväll ska min syster och jag sortera foton från vår uppväxt in i fotoalbum. Detta ser jag fram emot.

På väg till jobbet kom jag att tänka på ett fotografi på Jennifer när hon var två-tre år gammal. Hon skulle bära ett glas med vatten från ett rum till ett annat. Närvarande förälder/föräldrar, alltså mamma och/eller pappa, sade till henne att hon skulle akta så hon inte tappade glaset. Alltså fokuserade hon till 100 procent på glaset när hon gick vidare.

Dessvärre kom det en tröskel. När man bara är två-tre år gammal kan en tröskel vara ett ganska stort hinder. Så var fallet här. Jennifer snubblade över tröskeln och slog upp glaset i ansiktet. Ena ögonbrynet sprack och det började blöda.

Det är här det blir konstigt.

Det finns fotografier på detta. När Jennifer blöder ifrån ögonbrynet. Jag minns inte om hon gråter på bilden. I så fall är det ännu värre. Men oavsett vilket, varför tar närvarande förälder/föräldrar fram en kamera och börjar fotografera detta? Det kan väl knappast räknas som ett kodak-moment?

Borde man inte trösta, tvätta och plåstra om den lilla flickan?

Detta känns mycket märkligt och lite oroande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag grät!!

Ellinor sa...

Ska bli spännande att se om detta fotografi dyker upp ikväll vid sorteringen!

Anonym sa...

Du hade nog fan gjort dig förtjänt av det!