onsdag 3 september 2008

Förkyld

Igår blev jag genomförkyld och fick ont i halsen på en kvart. Jättekonstigt.

Hade inte haft några känningar alls av att jag skulle bli förkyld. I vanliga fall brukar det spänna i bihålorna och jag brukar känna mig trött. Men icke. Ett par nysningar vid 20-tiden och 20.15 var jag sjuk.

Borde egentligen stannat hemma idag. Men då flera kollegor haft liknande åkommor och jobbat ändå vill inte jag visa svaghet genom att stanna hemma. Jag känner en press att vara tapper, må dåligt och snörvla på jobbet. Så här sitter jag på jobbet och är sjuk.

Det gör ont bakom ögonen. Det hade onekligen varit skönt att plocka ut dem och skölja dem i kallt vatten. Det gör ont i bihålorna. Aj, aj, aj. Det gör ont i halsen. Undviker att svälja ofta. Näsan är täppt och jag vet att jag inom kort kommer se ut som Rudolf med röda mulen.

Det är lite synd om mig faktiskt.

2 kommentarer:

Anders Erenius sa...

Ja viist!
Och du anklagar mig för att vara en "dramaqueen"

Ellinor sa...

Jag kan bara föreställa mig dramatiken om du hade fått dennna förkylning! Jesus Amalia.