torsdag 18 september 2008

Saker jag har i min handväska

Ska iväg på en Konferensgrej på Slagthuset idag och bestämde mig för att rensa i handväskan dagen till ära.

Min syster brukar alltid klaga på att när man tittar ner i min handväska ser det ut som det brukade göra i vår mammas handväska. Detta är inte positivt. Mammas handväska var full med onödiga saker. Andra skulle kankse kalla det skit.

Så nu du Jennifer, nu lägger jag korten på bordet och tömmer min handväska. Här är resultatet:

1. Plånbok
2. Hemnycklar
3. Jobbnycklar
4. Filofax
5. Privat mobiltelefon
6. Jobb-mobiltelefon
7. En jäkla massa papper som man kan snyta sig i
8. Tablettask från Lidl, typ Läkerol
9. Elva påsar Samarin
10. Två frimärken, tågmotiv
11. Nezeril nässpray
12. Livostin nässpray, mot pollenallergi
13. Ett rör Treo
14. Ett rör Alvedon
15. Paket med plåster
16. Påse med Extra tuggummi
17. Fjorton Cetirizin, tabletter mot pollenallergi
18. Påse med Fishermans Friend, citrussmak
19. Tändare
20. Läppglans, Max factor lip gloss nr 305, burgundy balm
21. Hårgummiband, svart
22. En 50-öring
23. Trasig penna

Puh!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen!! Nu kan jag sluta fundera på det när jag ska sova.

Anonym sa...

...och sist men inte minst: En jäkla massa papper som man HAR snutit sig i!

/HM