onsdag 27 juni 2007

Ett gott skratt förlänger livet

Igår inhandlade jag ett styck träningskort. Mmm, du läste rätt. Träningskort. Ellen. Inhandlat. Jadå. Sedan köpte jag träningsskor och träningskläder. The whole shebang. Ska det vara ska det vara ordentligt.

Äntligen ska den sportiga människan i mig komma ut. Efter 32 års soffpotatisande. Har alltid anat att det någonstans djupt inom mig finns en sportig person som bara vill ut och springa, styrketräna och göra allt det där som alla duktiga hälsomänniskor gör. The time has come.

En gång vartannat år brukar detta scenario utspela sig. Jag får ett ryck och ska släppa ut min inre Blossom Tainton, köper träningskort (gärna årskort så det dras pengar från kontot varje månad långt efter att jag slutat träna), köper passande outfit, tränar i tre veckor och sedan börjar gymbesöken så smått rinna ut i sanden för att sedan utebli helt.

Well, well, denna gången är det andra bullar. Min syster har nämligen också köpt träningskort och jag tror och hoppas att hon har bättre karaktär än jag (helt omöjligt att ha sämre) och tar mig i örat och tvingar mig till gymmet.

Men kanske, kanske är det på riktigt denna gången. Mitt sportiga jag har kanske kommit för att stanna. Jag kanske kommer bli smal, brun (vältränade människor är alltid bruna), läcker och vältränad. Kanske till och med börjar delta i diverse fitnesstävlingar. Börjar kalla mig "Amazon" alternativt "Valkyria" och blir en av de kvinnliga gladiatorerna i "Gladiatorerna". Släpper tränings-dvd:er och designar egna träningskläder. Uppfinner helt nya träningsredskap. Blir Twinlabs ansikte och spokesperson utåt.


Hahahahahahahahahahahaha

Inga kommentarer: