tisdag 12 juni 2007

Skärselden

Ja, vi skulle ju som sagt bada denna varma och sköna kväll.

Min syster påpekade att hon behövde köpa en bikini. Jag tänkte att det skulle jag minsann också behöva. Bikini 2007. Sexig, elegant, utmanande, klassisk. Supersnygg helt enkelt.

Glada i hågen tog vi oss först H&M där vi snabbt konstaterade att det bara fanns pyttesmå trekantsbikini-bh:ar utan byglar. Aj, aj, aj. Då ingen av oss har en kroppsbyggnad som påminner det minsta om Nicole Richies fortsatte vi till Lindex. På Lindex fanns det massor av potentiella och snygga bikinis.

Vi samlade på oss varsitt gäng och gick in i varsitt provrum. Där började helvetet. Speglar överallt. Fick av mig mina kläder och började granska mig själv från topp till tå. Bakifrån. Herrejesus.

Jag går på fullaste allvar omkring och tror att jag ser ut som när jag var tjugotre år gammal. Eller trodde rättare sagt. Jag ser ju för fan ut som min mamma. Nej, fel, som min mormor. Fuck.

Svetten började lacka och paniken höll på att ta över, men jag grupperade om och tänkte att när rätt bikini väl kommer på kommer jag se ut som Ursula Andress i "Agent 007 med rätt att döda".

Jag kunde inte ha mer fel.

Fick på mig bikini nummer ett, den som var snyggast (på galge) och stod helt mållös och stirrade på mig själv i speglarna. Det såg ut som det var storbak på gång och någon hade varit på skämthumör och pressat in den vita degen i en bikini. Jag började skratta högt i provhytten. Samtidigt hör jag min syster stöna högt av missnöje i hytten brevid. Hon svor som en sjöman och påtalade att hon kände att en migrän var i antågande. Efter några sekunder kröp det fram att hon försökte undvika kvällens strandbesök. Jag var inte sen att hänga på. Så vi ringde Michael och Paul och förklarade att vi helt enkelt insett att vi är blekfeta och medelålders och att vi behövde smälta detta faktum innan vi går till stranden. Det blev chockerande nog inga inköp av bikinis.

Jennifer funderar starkt på att ha på sig t-shirt när hon badar i sommar. Jag tycker detta är en briljant idé och kan mycket väl tänka mig att följa hennes exempel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som jag...skit i att gå till stranden.....mycket enklare...
kramis gunillis

Ellinor sa...

Ja, det lär väl bli så..