onsdag 16 januari 2008

Den onda cirkeln

Det hela började med att jag blev förkyld för ett par veckor sedan. I denna förkylning ingick en hosta. Som blev en torrhosta, en riktigt, jävla störig rethosta. Jag hostade mig igenom nätterna och sov bara ett par timmar. För att piggna till och vara alert på mitt nya jobb började jag med en ny ovana. Jag började dricka kaffe på morgnarna.

Efter ett par dagar drack jag även en kaffe efter lunch. Före lunch. Vid tre-tiden. Och vid tio-tiden. Klockan elva. Klockan två. Kaffe, kaffe, kaffe. My new best friend.

Kontentan är att nu kan jag inte sova på grund av koffeinet. Därför är jag lika trött på dagarna och hinkar till följd av detta i mig ännu mer kaffe.

Snart kommer jag antagligen erhålla sömntabletter för att kunna sova nätterna igenom. Sedan blir jag troligtvis trött och seg dagtid grund av sömntabletterna och tar då koffeintabletter för att piggna till.

När det är läggdags kommer jag vara pigg, pigg, pigg på grund av koffeintabletterna. Men det gör ju inget, för då kan jag ju alltid ta ett par sömntabletter.

Kanske dags att skära ner på kaffet från och med imorgon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Ellen då!!!
Sluta drick kaffe helt! Visst...du kommer att vara död några dagar, men sen är det över. Du kan somna...och blir således inte trött på dagarna! Voilá! Och du...får du rethosta igen....fixa hostmedicin. Finns skitbra sådan!! ;)

Ellinor sa...

Hej Mats,

Har idag inhandlat Bisolvon, Noskapin och Bafucin. Nu jävlar!
(Tack för att du bryr dig!)

Kram Ellen