tisdag 22 januari 2008

Torsk på tv

Min lillasysters tv gick sönder häromdagen. Avled. Lämnade detta jordeliv. Hon beter sig som hennes bästa vän har avlidit. Helsjukt.

Hela hennes tillvaro kretsar kring tv. Hon tittar på allt. Allt. Ofta riktigt skit som till exempel Flavor Flav, en helmysko svart kille som som har hela käften full med guldtänder och en stor klocka i en kedja runt halsen. Men även vuxenprogram som Antikrundan. Plus allt däremellan.

Jag kollar sällan tv-tablån, det går fortare att ringa Jennifer. Hon kan den utantill.

Är helt övertygad om att denna tv-besatthet är genetiskt. Hon kan inte hjälpa det. Vår mormor var nämligen exakt likadan. Hon tog tv-bilagan när den kom en gång i veckan och ringade in allt hon skulle se veckan som följde. Jennifer skulle utan problem kunna göra detsamma. Om hon behövt. Men hon har ju hela tv-guiden i huvudet så varför slösa tid på att markera vad hon ska se i en tidning?

Det är faktiskt riktigt, riktigt rubbat. Har även insett att är det det genetiskt kan även jag sprida detta vidare till mina avkommor. Kul barn att ha.

Tjoho.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag är ganska söt ändå!

Ellinor sa...

Absolut!