torsdag 31 januari 2008

Det tar verkligen inte slut!

Parkerade bilen utanför skolan i morse. På parkeringen mötte jag en kvinnlig lärare, Ann, och hälsade artig på henne. Vi började gå tillsammans mot skolbyggnaden.

A: Jag måste bara säga att jag tycker du har en underbar röst.
E: Va?
A: Ja, den är väldigt behaglig.
E: Jaha, eh, tack så mycket (harkel, harkel).

Antar att detta är för att min röst är så mörk. Vet inte om jag ska bli glad eller fortsätta grubbla. Jag kör otippat nog på grubblingen. Något måste ha hänt med min röst den senaste tiden. Två gånger under mina 32 år på jorden har folk kommenterat min röst innan. Nu är det ju varje dag, hela tiden. Nästan i alla fall. Visst, kanske det är väl mysigt och annorlunda att en kvinna pratar som James Earl Jones. Antar jag.

Fast om jag grubblar lite till så är annorlunda = främmande = konstigt = freaky = skrämmande.

Nu tuggar jag på ett kanelknäcke och låtsas att det är äpplepaj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker om din röst Ellen!

Sensuell mörk men ytterst kvinnlig röst.
Nu har jag visserligen inte hört din röst live på ett par år. Men den är säkert densamma, om du inte rökt 3 paket cigg om dan vill säga... ;O)

Kram Rebecca *du vet Statoil*

Ellinor sa...

Tack Rebecca,

du är snäll. Nu känns det mycket bättre. Ha en mysig helg.
Hälsa Tomas!

Kram Ellen