måndag 1 oktober 2007

Omysiga måndag

Ute är det grått. Ingen färg alls. Det känns som jag lever i en svart/vit film, inspelad i öst.

Det regnar konstant. Ett extremt irriterande duggregn.

Ryggen gör skitont. Kan knappt röra mig. Fick rulla ur sängen i morse och kunde knappt böja mig framåt. Fick kasta upp trosorna som en lasso på foten för att få på dem.

Ansiktet känns härjat och plöfsigt. Ögonen som var stora, pigga och vakna i fredags har under helgen förvandlats till små plirande grisögon. Kan knappt se.

Bredbandet är trögt. Det tar flera minuter att få fram Googles startsida. Vill skrika rätt ut, slita loss tangentbordet och slå det i väggen, men orkar inte. Måste spara den lilla energi jag har till att gå, prata och försöka bete mig som en normal person.

Jaha, då var det måndag.

Inga kommentarer: