måndag 1 oktober 2007

Telia-Eva

Sitter i telefonkö till Telia.

Var först inne på deras hemsida där det var en bild på en kvinna,"Eva", som skulle hjälpa mig om jag skrev i en ruta vad jag ville ha hjälp med. Då jag snabbt insåg att "Eva" inte kunde göra ett skit för mig ringde jag istället. Ville verkligen inte ringa Telias kundtjänst då det är helvetet på jorden att ringa dit numera. Men jag hade inget val.

Jag har nu fått prata med en dator med kvinnoröst (Eva?) som inte förstår skånska alls. Jag sade mitt telefonnummer och artikulerade siffrorna tydligt:

N-o-l-l f-y-r-a n-o-l-l n-i-t-t-i-o-å-t-t-a n-i-t-t-i-o-å-t-t-a f-e-m-t-i-o-t-r-e (040-98 98 53).

Rösten upprepar: 040-98 48 63.

Så där höll vi på ett tag, Eva och jag.

Efter att ha bråkat med henne/datorn i tio minuter inser även hon/den att vi har rejäla kommunikationsproblem, ger upp och vidarebefordrar mitt samtal. Jag hamnar istället på 76:e plats i en telefonkö. Jesus Kristus. Här sitter jag nu.

Jag bryter snart ihop.

Inga kommentarer: