tisdag 16 oktober 2007

Är detta normalt?

Dialog mellan min syster och mig under promenad i Bokskogen i söndags:

Jag: Ibland när jag kokar tevatten fantiserar jag om att ta kastrullen, gå ut i vardagsrummet där pojkvännen sitter i soffan, kasta det kokheta vattnet i ansiktet på honom och skrika "Ha! Där fick du, din jävel!"
Hon:
Va? Du gör vadå, sade du?
Jag: Är jag sjuk som tänker så? Är det något fel på mig?
Hon: För helvete, skämtar du? Har du såna tankar?
Jag: Eh, ja, men jag fantiserar ju även om att köra ner min egen hand i en mixer. Alltså det är ju inte så att jag hade gjort det på riktigt, men jag kan tänka det, typ..
Hon: Mmm, nu när du säger det...ibland när jag står i köket med en stor kniv i handen så undrar jag vad som hade hänt om jag gått in och stuckit den i min sambo om och om igen där han sitter och kollar på sporten.
Jag: Va? Är det sant?
Hon: Ja, framför allt är jag nyfiken på tidningsrubrikerna dagen efter.
Jag: Tidningsrubrikerna?
Hon: Vad de hade skrivit. Typ "Ung kvinna i Slottsstaden högg ner sambo" eller något liknande.
Jag: Vadå "Ung kvinna"? Du är fan snart 30 år gammal. Du är bara "kvinna".
Hon: Nä, ung kvinna, det är jag.
Jag: Nej, ung kvinna är cirka 16-20 år. Du är ju snart medelålders.
Hon: Lägg av. Usch. Nu börjar det bli obehagligt. Vi pratar om något annat.
Jag: Okej.

Inga kommentarer: