tisdag 9 oktober 2007

Värsta mardrömmen

Hade en fruktansvärd mardröm i natt. Kan inte ens tänka på den utan att få en stor gråtklump i halsen. Vissa drömmar känns otroligt verkliga. Detta var en sådan dröm.

I drömmen satt Peter, Paul, Jennifer och jag i en vinröd jeepliknande bil som Peter körde. Peter och Paul satt fram och Jennifer och jag i bak.

Vi hade bråttom, för vi skulle hinna med en färja kl 14.15 och klockan var i stort sett 14.15. Vi var nere i en hamn, på väg till färjan och det var stopp i trafiken. Peter skulle vinna tid och försökte ta en genväg bakom en busshållplats. Bakom denna fanns kanten på en hamnbassäng.

Vi körde rätt ner i havet. Fruktansvärt obehagligt. Det kittlade i min mage som om jag åkte karusell, men detta slutade direkt när bilen slog i vattenytan.

"Detta händer inte, detta är inte sant. Detta kan inte hända. Detta är inte på riktigt. Vi är inte på väg ner i havet i en bil. " tänkte jag om och om igen.

Jag skrek till de andra försöka ta det lugnt, greppa sina respektive fönstervevar, vänta till bilen var helt under vatten, då veva ner fönstret och simma ut. Det blev mörkt i bilen ganska snabbt och jag hade svårt att få av mig bilbältet på grund av mörkret och att jag inte vågade släppa min fönstervev. När bilen var nästan täckt av vatten fick jag ner fönstret, tog tag i Jennifer, fick ut oss ur bilen och vi tog oss upp till ytan. Vi klarade oss.

Peter och Paul överlevde inte. De lyckades aldrig ta sig ur bilen och drunknade. Obeskrivligt fruktansvärt. Det absolut värsta jag upplevt. Trots att det bara var en dröm. Kände hur hjärtat gick sönder i mig. Jag grät och grät. Som om inte detta var nog blev det min uppgift att ringa Pauls syster, Jeanette, och berätta vad som hänt hennes bror.

Precis när jag skulle ringa henne blev drömmen suddig och försvann.

Jag var ledsen och hade ont i hjärtat när jag vaknade. Det tog ett par sekunder innan jag insåg att det bara var en dröm. Snacka om att jag blev överlycklig. Lättnaden var helt obeskrivlig.

Jag vågar däremot inte gå och lägga mig ikväll. Hur ska jag lösa detta? Får kanske supa mig redlös så ökar chanserna för en drömlös sömn.

Inga kommentarer: