måndag 15 oktober 2007

Monday, monday

Försov mig i morse. Måndags-snoozade om och om igen.

Då min ordinarie mobiltelefon är trasig (jo, det är sant) och inlämnad på reparation använder jag nu en av Pauls avlagda, en sliten Sony Ericsson k750i.

Den största anledningen till att Paul köpte en ny telefon var att det inte går att navigera som man vill i menyerna. Det går bara att pila åt höger och uppåt. Inte vänster och nedåt.

Får jag till exempel ett sms kan jag bara läsa det som ryms i displayen, sedan får jag avgöra om fortsättningen verkar spännande och i så fall skicka det vidare till någon person i närheten som har mobiltelefon. Sedan får jag ta denna persons telefon, läsa mitt sms, radera det och lämna tillbaka telefonen. Så här har det hållt på i drygt en månad.

Kan på grund av navigeringsproblemet inte heller ändra ringsignaler. Är så in helvetes trött på banjo-låten från "Den sista färden" att jag bara vill skrika rätt ut och kasta telefonen i väggen när det ringer.

Jag vaknar varje morgon till Bob Marleys "Could you be loved". Har börjat hata den innerligt. Men jag kan inte byta alarmsignal.

Snoozar jag får jag höra den satans låten om och om och om igen. Som i morse.

Så jävla irriterande.

Inga kommentarer: