fredag 24 oktober 2008

Gnellen

Idag är jag trött och lite gnällig.

Skulle vilja göra en massa saker efter jobbet, men har ingen ork. Ska hem och krypa ner under täcket och sova en stund. Tänk förr när jag kom hem på fredagarna satte jag på glad musik, duschade, sminkade mig och gjorde mig fin. Hällde upp ett glas vin, tände en cigarett och förberedde mig på en trevlig kväll med fest och stoj. Så långt borta det känns nu. Kanske i juli 2009 kan jag göra detta igen. Kanske.

Dessutom trodde jag att det var lönedag idag, men det var på måndag. Inte så kul insikt.

Efter denna pissinsikt vägde jag mig och hade gått upp ytterligare två kilo. Vatten, sade barnmorskan. Jaha, sade jag.

Ikväll blir det väl Idol och tacos. Som alla andra fredagar. Jag har svårt för den där Johan i Idol. Den blonde 16-åringen som ser ut som en bomb briserat i hans hår. Han misshandlade en bra låt med Coldplay och nu kan jag inte lyssna på den alls för jag tänker bara på Johans jobbiga röst. Lyssna själv här:

Johan i Idol - Viva la vida

Fredagskakan på jobbet idag var kanelbulle och jag blev så jävla glad för att jag har cravings efter just kanelbullar. Men geniet som bakat dem hade låtit dem vara i ugnen för länge. De var svarta, torra och stenhårda. Då blev jag lite gnällig igen.

Nu måste jag verkligen vila snart, det tar oerhört mycket på krafterna att beklaga sig.

Inga kommentarer: