fredag 3 oktober 2008

Utmaningen

Igår var jag på vattengymnastik.

Kvällen innan skulle jag se vilka badutstyrslar jag hade som kunde vara lämpliga för tillfället ifråga. Då jag är en gravid, mullig (milt uttryckt) kvinna var detta en varken lätt eller rolig utmaning. Hittade mina vanliga strand-bikinis i garderoben. Jättebra. De hade jag ju på mig för ett par månader sedan. Säkra kort.
Trodde jag.

Provade den första och stod och tittade på mig själv från alla vinklar i spegeln. Herregud. Jag såg ut som en fet unge i sin första bikini. Trosorna syntes knappt för mage och lår.

Slet av bikini nummer ett och på med den andra. Herregud igen. Den såg ut som en Brasiliansk stringbikini. Tyget räckte med andra ord inte långt.

Här hade jag två alternativ:

1. Få ångest och panikera.
2. Skratta hysteriskt.

Jag valde alternativ nr 2. Skrattade gott, länge och hysteriskt.

Sedan fick jag tänka till. Vad kunde jag ha på mig på vattengymnastiken?

Det hela slutade med att jag tog ett par svarta trosor från H&M och ett svart linne från MQ. Vet inte om det syntes att jag hade vanliga kläder på vattengympan, i så fall var de för artiga för att kommentera detta. Vilket passade mig bra. Jag kör på detta varje torsdag nu, vattengymnastik i trosor och linne.

Obs, obs, obs, det är inte jag på bilden!

Inga kommentarer: