fredag 17 oktober 2008

Hur man fördriver tiden när man är gravid

För ett par veckor sedan hyrde jag filmer. Bland annat en fransk rysare, "À l'intérieur" (Inside heter den på dvd i videobutiken). Läste inte vad rysaren handlade om, den såg läskig ut och det räcker bra för mig.

Ett par timmar senare slog jag mig ner i soffan för att titta på filmen. Den började bra. Kom in i filmen snabbt.

Den handlar om ett par som är med i en bilolycka, mannen dör, den gravida kvinnan överlever. Det har gått en tid seda bilolyckan och det är julafton. Dagen efter ska hon in på sjukhuset och bli igångsatt, har jag för mig.

Den gravida kvinnan är deppig och spenderar julaftonen själv. Eller rättare sagt, hon trodde att hon skulle göra det. Men icke. En psyksjuk kvinna tar sig in i huset. Denna kvinna vill en enda sak - hon vill åt barnet i magen. Hon gör allt för att lyckas med detta.

Och då menar jag A-L-L-T.

Mamman är bara ett hinder i vägen mellan psyk-kärringen och babyn. Fy fan satan i helvete, säger jag bara. Här är det no mercy som gäller. Vi snackar baseball-slagträn och saxar.

Jag kunde likförbannat inte sluta titta. Satt med händerna för ansiktet och tittade mellan fingrarana. Det var så jävla vidrigt. Jag skriver inte hur den slutar ifall någon rysarfantast känner sig manad att se den.

När jag nu kollar upp filmen på IMBD står det bland annat så här:

"If you don't like blood or gore, stay far, far away from this. Also, don't watch this if you're pregnant. Really.
This is one hell of a horror movie, quite literally. What you need to know about this is that there's a pregnant woman in serious peril. And by peril, I mean, torture, gore, revenge, lots of blood, death and... scissors."

En annan kille skriver i sin blogg:

"Hostel, Saw och andra "tortyrfilmer" kan slänga sig i väggen, dom är rena rama barnfilmerna om man jämför med den här nya franska skräckfilmen À l'intérieur, den är nämligen bland det brutalaste och blodigaste jag någonsin sett."

Denna såg jag, intet ont anande. Usch.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Som Lejonkungen, fast värre...

Anonym sa...

Ser fan ut som mitt badrum...Ajax, någon?

M