fredag 3 oktober 2008

Save the world

Jag fick reda på för några veckor sedan att jag har blodgrupp 0 RhD negativ. Denna blodgrupp innebär att jag kan ge blod till alla människor, oavsett vilken blodgrupp de tillhör. Men själv kan jag bara ta emot från samma blodgrupp.

Jag kände mig genast speciell. Utvald. Som en hero i tv-serien Heroes. Jag kunde rädda världen med mitt blod. Jag kunde rädda alla. Och för att rädda mig krävdes en superhero till med samma, ytterst ovanliga, blodgrupp.

Dagen efter satt jag med en väninna i bilen och avslöjade min blodgrupp. Jag passade även på att läcka ut lite information om att jag troligtvis är en superhjälte. Hon verkade inte jätteimponerad. Istället berättade hon att hon har samma blodgrupp. Hennes mamma också. Vad fan?

Antingen är detta en vanlig blodgrupp eller så har jag otroligt nog träffat på en potentiell superhero till. Tänk om det är det sista alternativet, då kan vi rädda hela världen och dessutom varandra. Hennes mamma kan också få vara med! Vi kan ha trikåer, capar (heter cape så i plural?) och superhjälte-utrustning. Coolt.

Jag tror helt klart på det sista alternativet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tro det eller ej. Jag har samma blodgrupp...

Ellinor sa...

För helvete, Jenny! Då är du också en superhero! Tjoho!

Anonym sa...

Mitt blod är lika svart som min själ...

Anders Erenius sa...

Ser fram emot att se dig i slängkappa och trosor utanpå långkalsongerna på måndag. Blir .......märkligt men kul.
Själv vet jag inte vilken blodgrupp jag har. Skall man veta det? Min skostorlek är 41 1/2 (ja jag vet att jag har små fötter)