torsdag 6 september 2007

Idol-Ellen

Jag tittar väldigt sällan på tv. Kanske ett par gånger i månaden. Jennifer är tvärtom. Hon följer alla tänkbara serier. Framför allt reality-serier.

Hennes absoluta favoritprogram är heter något i stil med The girls at the Playboy mansion. Den handlar om tre blonda bimbos som kutar runt i bikini och bor med en gammal gubbe (Hugh Hefner, jag vet) som i sin tur släpar sig fram iförd morgonrock.

Hon spelar in The Bachelor (/Bachelorette) om det skulle krocka med exempelvis Bonde söker fru. Hon följer allt. All about Brian, Efterlyst, Greys anatomy, Seinfeld, Sex Inspectors, Veterinärerna, ja rubbet.

I alla fall, nu är det så att jag själv håller på attt fastna i Idol-träsket. Med buller och bång. Det är vansinnigt kul och mysigt att följa det.

Igår direkt efter Idol började dessutom en ny serie, Heroes. Jag satt med stora ögon och sögs in i denna spännande serie och nu är jag fast i den också. Så ikväll kl 20.00 är det Idol och efter det, kl 21.00 är det Heroes. Jennifer har lovat att spela in Efterlyst Special kl 21.00 som handlar om Carl Troilius och hans fadäser.

Jag håller på att bli tv-beroende på allvar. Jennifer är jätteglad och tycker att det är kul att vi kanske äntligen kan "connecta" när det gäller hennes stora intresse, tv-tittande.

Själv vill jag just nu sitta i lugn och ro med veckans tv-guide framför mig och ringa in vilka program jag ska se den kommande veckan.

Vad är det som händer med mig?


Inga kommentarer: