tisdag 4 september 2007

Mysiga tisdag

Sminkade mig precis och tog fel på svart kajal och röd läppenna. Hann bli ganska röd i ena ögat av läppennan innan min morgontrötta hjärna kopplade.

Klockan är 07.30 och jag sitter och väntar på Håkan. Ska följa med honom till Trollhättan och hämta en avliden.

När man följer på sådana "utflykter" rekommenderas man att ha svarta, representativa kläder. Finkläder, helt enkelt. Jag tog för en liten stund sedan fram mina svarta finbyxor, som jag hade sist vi åkte för några veckor sedan, och konstaterade att de hade spruckit i baken. Inte lite heller, utan hela vägen. Suverän start på dagen. Lysande.

Nu sitter jag istället här iklädd i ett par svarta (grådassiga), urtvättadde linnebyxor, en stor kofta och fotriktiga skor. Mysklädd. Lugnt och tryggt. Skulle mycket väl kunna passera som livskamrat till Staffan Westerberg. Känner mig som mer och mer som Claire Wikholm och det känns ytterst märkligt. Men ändå behagligt.

Nu ska jag ta en mysig mugg grönt te, njuta av den mysiga morgonen och invänta Håkans mysiga samtal om att han är på väg.

Mmmmm.

Inga kommentarer: