söndag 9 september 2007

Livsfara

Har precis kommit hem efter lördagens festande. Först blev det fotboll hos Paul med jättegod mat, sedan hamnade vi hos Jennifer där det var Sing Star-kväll.

Vid ett tillfälle hemma hos Jennifer sitter jag på hennes balkong och pratar med hennes väninna, Eke. Jennifer dyker upp i dörröppningen, tittar på oss, höjer ena handen och kastar en glödande cigarett rakt på mig. Det sved till i skinnet på min arm. Det tog ett par sekunder innan jag fattade vad hon gjort. För mig var det helt otänkbart att Jennifer av alla människor skulle göra något sådant.

Jag: Vad i helvete?!
Hon: Vadå?
Jag: Kastade du just en glödande cigarett rakt på mig?!
Hon: Eeh nej, Gjorde jag?
Jag: Ja, visst fan gjorde du det! Vad fan håller du på med?!
Hon: Oj, sorry. Det var inte meningen. Shit happens.

Efter detta vände hon helt sonika på klacken och gick in igen. Som om inget hade hänt.

Mitt eget kött och blod öppnar alltså balkongdörren, spänner ögonen i mig, kastar hårt (och tjejen kan kasta hårt, hon har spelat mycket basket) en brinnande cigarett rakt på mig och säger sedan att det inte var meningen. Detta känns inte bra.

Jag hoppas att hon var full och skulle sikta över räcket. Jag hoppas att hon trodde cigaretten var släckt. Jag hoppas att det var så pass mörkt att hon inte såg att det var människor på balkongen. I annat fall är detta inte bra. Inte bra alls.

Jag får ta mig ett rejält snack med henne imorgon. Har vi kanske något outrett problem som jag missat? Hon kan ju inte hålla på att försöka tända eld på sin syster. Detta får inte bli en vana.

Inga kommentarer: