måndag 10 september 2007

Jag hatar måndagar

Måndag.

Vaknade av att det regnade och blåste. Hade sovit med öppet fönster så det var svinkallt i lägenheten. Brrr. Duschade, klädde mig, sminkade mig och gick ut i ovädret. Sminket spolades ganska omedelbart bort. Delar av det stannade kvar under mina ögon. Givetvis.

Åt pizza och godis igår och nu känns det som jag gått upp 20 kg bara för det. Jeansen känns trånga och jobbiga.

Ansiktet känns plöfsigt, svullet och rödflammigt. Det hettar på ett mycket märkligt sätt. Håller jag på att bli sjuk?

Igår plattade jag mitt lurviga hår inför Sandras 6-årskalas. Jag blev jättefin. En snygg, enkel page lyckades jag framkalla. Mot alla odds. Men underbart är kort. När jag vaknade imorse var det lurvigare än någonsin. Såg ut som en oansad pudel. Kunde inte se ut för allt fluffhår som var i vägen för mina ögon. Minst sagt irriterande.

Rusningstrafiken var en enda stor gröt. Rena, rama New York på Mariedalsvägen. Hann lägga dagens andra sminkning när jag stod i bilkö.

Nu sitter jag och tycker synd om mig själv.

Detta kallas måndag.

Inga kommentarer: