torsdag 27 september 2007

Trollmor del 2

Så jag köpte vax. Lade det på vardagsrumsbordet. Lät det ligga där ett par dagar. Tittade på det då och då och vande mig vid tanken att jag skulle tortera mig själv.

Packade en kväll upp innehållet i paketet och påbörjade min könsstympning. Ont gjorde det, men det visste jag ju om. I början slet jag av vaxremsor utav bara helvete, men efter en stund blev jag svag i kroppen och lite gråtfärdig för att det tog en jävla tid att få bort alla hårstråna. Hur mycket jag än vaxade var där nästan lika många hår kvar. Jag gav till slut upp.

Gick håglös in i duschen för att få bort det kladdiga vaxet. Det var inte det lättaste. Som att försöka skrubba bort Karlssons klister. När jag var färdigduschad tittade jag ner på resultatet och konstaterade faktum. Det blev inte bra. Inte bra alls. På vissa ställen var det kala fläckar, på andra massor med hår.

Jag såg helt enkelt ut som ett roadkill.

Förträngde detta i ett par dagar och köpte sedan hårborttagningskräm på Ica Maxi. Kom hem, strök det på relevanta områden, väntade fem minuter och vips så var håret borta. Jättebra!

Slutsats:
Hellre hårborttagningskräm ofta än vaxning sällan.

Inga kommentarer: