torsdag 20 september 2007

Trollmor del 1

Som jag nämnt tidigare går jag en gång i månaden och får brasiliansk vaxning utförd. Det gör ont som fan, det är dyrt som fan, men resultatet bli mycket bra och det känns väldigt skönt .

Som nämnts tidigare konstaterade jag för ett tag sedan att mitt hårkvalitet på huvudet har ändrats till det negativa. För att åtgärda detta spatserade jag för några veckor sedan in på apoteket och efterfrågade produkter som främjar hår/hud/naglars växande. Detta preparat inhandlades och jag började omedelbart inta rekommenderad dos.

Nu till problemet. Håret växer. Det växer jävligt fort.

Dock inte det på huvudet.

Jag gjorde en intimvaxning i slutet på augusti. Efter en sådan ska det vara hyfsat hårfritt i cirka en månad. Redan efter två veckor med hårfrämjande vitaminer såg jag ut som ett troll mellan benen. Behåringen påminner kraftigt om den min mamma och andra mammor hade när jag var liten. Det känns ju inte så kul. Så vad gör jag nu då? Alternativ:

1. Går och vaxar mig oftare, lider två gånger i månaden och betalar dubbelt så mycket.

2. Börjar raka mig igen. Jag hatar att raka mig, det är så jävla tråkigt. Med denna farten på hårväxten lär jag få göra avkall på mitt sociala liv för att jag måste stanna hemma och raka mig.

3. Skiter i allt och låter det växa fritt. Usch. Det vill jag inte. Inte alls. Inget alternativ.

4. Slutar äta vitaminerna, fixar tantfrisyr (på huvudet) en gång för alla och vaxar mig som nu, en gång i månaden.

5. Inhandlar eget vax och vaxar mig själv. Det blir billigare och jag kan göra det så ofta det behövs. Smärtan är väl densamma?

Hm, vad ska jag välja?

Inga kommentarer: