fredag 7 september 2007

På väg att bli en kärring

Satt och funderade på mitt lurviga fluffhår och tankarna skenade iväg. Kom på flera saker som talar för att jag håller på att förvandlas till en tant.

So here we go:

Mitt hår kryllar sig på ett tantaktigt sätt.

Jag vill läsa tv-guiden.

Har ständigt ryggont.

Måste använda glasögon när jag läser eller sitter framför datorn.

Orkar bara festa till ca kl 02.00.

Oroar mig för livet efter pensionen.

Börjar bli förvirrad (tex tankar bensin i en dieselbil).

Tycker det är störigt med musik i bakgrunden när jag är hemma. Föredrar tystnaden.

Oroar mig för sjukdomar som finns i släkten.

Har bristningar på benen.

Har veckig panna.

Använder fotriktiga, platta skor för att det är skönast.

Sminkar mig bara med ögonskugga när det är fest.

Läser dödsannonserna före allt annat i tidningen.

Tycker om att lägga pussel.


Nu vågar jag inte fortsätta skriva fler saker.

Det hela börjar kännas mycket obehagligt.

Inga kommentarer: