tisdag 18 september 2007

Tacka vet jag rödljus

Jag börjar bli jävligt bra på att sminka mig i bilen. Genom att göra detta kan jag sova tio minuter längre på morgonen. Jättebra. Är väl medveten om att det låter som om jag är en trafikfara, men så är icke fallet.

Har listat ut att jag ALLTID har rött ljus i ALLA trafikkorsningar och istället för att sitta och svära för mig själv och reta upp mig utnyttjar jag nu tiden. Man kan helt enkelt säga att jag trotsar "Lagen om livets jävlighet".

Så här går det till:

1. Underlagskräm
Denna process sker på en raksträcka som varar i cirka en och en halv minut.

2. Puder
Appliceras vid det första rödljuset.

3. Rouge
Liten raksträcka + andra rödljuset.

4. Mascara
Resterande rödljus, dock ej det sista.

5. Hår
Sista rödljuset.

6. Läppglans
Sista raksträckan.

Färdig!






Ps. Noterar att jag ser obehagligt sliten ut på bilderna, men till mitt försvar måste jag säga att jag är helt nyvaken. Och tydligen ingen ungdom längre. Har blivit en trött tant. Lite 30-årskris i antågande nu känner jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Från Mrs. McNasty till Miss Pretty!
Om än med ett litet stänk "Trailer Park Hoe"...

Ellinor sa...

Litet stänk? Man tackar!

Unknown sa...

Tjusigt! Själv får jag sminka mig på tunnelbanan (saknar tyvärr körkort) och då har man publik! Piggar ju upp att få stå i centrum för uppmärksamheten någon gång då och då...