onsdag 25 april 2007

Dunderklumpen

God morgon!

Idag är jag jättefin i kjol och stövlar. Solen skiner och allt känns bra. Har bestämt mig för att jobba hårt och vara grymt effektiv idag.

Upptäckte igår, till min stora glädje, att det öppnat ny sushirestaurang borta vid mig. De har tretton bitar för 89 pix och det kunde man ju inte missa.

Sushi inhandades med andra ord.

Tappade givetvis sojan i trappuppgången på vägen upp. Att en sådan liten burk kan rymma så mycket soja. Det trodde jag aldrig. In i lägenheten och hämta trasa. Ut i trappan. Torka, torka, torka. In i igen lägenheten för att äta sushi.
Upptäckte då att jag inte hade någon soja hemma. Alla har soja hemma trodde jag. Alla har soja utom jag. Slet till mig en femtiolapp och sprang ner till affären. Köpte en Mrs Chengs Mushroom Soy och sprang upp igen. Tog fram en skål och började hälla upp sojan. Den var kolsvart och trögflytande. Som motoroljan på en bil när det är dags för oljebyte. Stark var den också. Men det var bara att gilla läget, doppa sushin och äta.
Hade det inte varit för den halväckliga sojan hade det varit helt underbart gott.

Blev faktiskt grymt sugen på sushi nu. Kan nog bli en omgång till i kväll.

Nedan finns länk till sushirestaurangens hemsida om någon är nyfiken.

http://www.sushido.se/

Inga kommentarer: