fredag 20 april 2007

Lust For Life

År 2004 listade tidningen The Rolling Stone de 500 bästa låtarna genom tiderna. Dessa har jag lyckats få tag på nu. Detta är ren och skär lycka. Skulle klara mig resten av livet på denna lista. Jag kommer troligtvis strax att explodera och implodera samtidigt, så bra är det.

Apropå musik har jag en önskning jag skulle vilja få uppfylld (puh, nu spelas Marwin Gaye med "Let´s get it on, världens sexigaste låt, enligt mig).
Denna önskning är att ha bakgrundsmusik i mitt liv. Precis som i filmer alltså.

Livslusten hade pulserat i hela kroppen.

Tänk att man sitter och pratar med en vän som har problem och i bakgrunden börjar "Bridge over troubled water" spelas. Mäktigt.
När man är jävligt förbannad och då hör man aggressiva ACDC köra i gång i bakgrunden. Jadå.
Man är glad och Beatles kör igång med "I saw her standing there". Jag hade blivit ännu gladare.
Eller det är en erotisk situation med laddning i luften och då hör man de sexiga tonerna av Marwin Gaye eller "I´m on fire" med Bruce Springsteen. Oj, oj, oj..
Utan att man måste börja klydda med cd-skivor eller spelningslistor i datorn. Låtarna trillar in efter sinnesstämning och situation.

Snacka om att känna sig levande.

Jag vill, jag vill, jag vill!

Inga kommentarer: