tisdag 24 april 2007

Tjolahopp

Tjolahopp! Har haft fullt upp i helgen och därför inte haft möjlighet att skriva.

Lördagen gick i barnvaktandets tecken. Hyrde tre dvd-filmer, kom hem, insåg att jag inte hade någon dvd-spelare. Riktigt blåst i huvudet.
Jennifer och jag nattade lilla Sandra och kollade på "Ps. Sista sommaren" istället. Herrejesus.
Det blir inte mer åttiottal än så. En av huvudpersonerna i filmen, Kranken (bara namnet..), går omkring på stan och bär på en bandspelare som är så stor att han ständigt måste bära den med bägge händerna. Och när det är disco uppträder heta artister som Lili och Sussie och Trance Dance. Fantastiskt kul att titta på.

Klockan 03.30 vaknade jag av att telefonen ringde. Klassisk fylleringning. Denna gången var det en god vän i Höör och det tuggades en stund innan en jävligt irriterad Jennifer vrålade åt mig att jag skulle lägga på.

Dagen efter körde vi, Jennifer, lilla Sandra och jag, till Köpenhamn, där vi skulle handla. Problemet vi snart blev varse om var bara att allt är stängt i Danmark på söndagarna. Amatörer. Vi alltså, inte danskarna. Men vi hittade en affär, med det icke vilseledande namnet "Bottle shop", och där handlade vi. Gissa vad.

Nu måste jag jobba. För jävligt.

I´ll be back..





Inga kommentarer: