måndag 30 april 2007

Party, party

Så var det måndag igen. Det är för en gångs skull helt okej för att det är helgdag imorgon. Helgen var skojig.

Jennifer hade fest i lördags och vi hade förberett oss med fem liter turkisk peppar-shot. Detta kallas även "ett säkert kort" i våra kretsar. Denna shot tog på klassiskt manér över hela festen.
Alla drack shot oavbrutet. Det var shot överallt. Golv, möbler, kläder etc. Shot, shot, shot.

Har ingen aning om hur många jag fick i mig. Det jag vet med säkerhet är att detta var i lördags och att jag har fortfarande halsbränna. Trots att Håkan levererade receptbelagd medicin mot halsbränna till mig igår. Inte bra.

För att inte gästerna skulle missa att det fanns turkisk shot på festen (vilket var helt omöjligt att missa, men ändå) gick Jennifer omkring med en bricka och bjöd gästerna. Flertalet av de tillfrågade sade att de tog en om hon tog en. Sagt och gjort. Resultatet av detta var att Jennifer i halvlek vomerade i sin balkonglåda. Men skam den som ger sig, hon var snabbt uppe igen.

Vid tretiden hade hon däremot "knoppat in"(för att formulera det vackert) och hennes chef stod och torkade disk i hennes kök.

Helt underbart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En FANTASTISK fest med FANTASTISKA människor! Turk rockar fett!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jättetrevlig fest!Det säkra kortet(turken)funkade, det vill jag lova. Man var dock inte så stöddig dagen efter..