måndag 16 april 2007

Blue Monday

Känner mig som en stor, seg råtta idag.

Tycker att helgen kan likställas med ett kalas när man var liten. Spännande, kul och man visste inte vad som skulle hända, bara att det som hände alltid var roligt.
Måndagen känns som den tråkiga föräldern som går in och avbryter. "Kom nu, Ellen, klockan är fem och kalaset är slut nu. Ta din godispåse och din ballong så går vi hem".

Tillbaka till verkligheten. Så får man vänta jättelänge tills nästa, roliga kalas.

Fast det känns i och för sig lite bättre när solen skiner som den gör idag.

Om en vecka fyller jag trettiotvå år. Om åtta år och en vecka fyller jag fyrtio år. Det är inte så lång tid alls faktiskt. Tiden går ju dessutom fort när man har så jävla roligt hela tiden (ironi).

Mina ögonbryn blev i alla fall skitbra så i fortsättningen ska jag fixa dem på fyllan. Rekommenderas varmt.

Känner mig som sagt lite råttig just nu.
Återkommer när jag insett och accepterat att en ny vecka har börjat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hipp hipp Hurra!
tänkte gratulera dig nu medans jag kommer ihåg det, du vet här närmar man sig 40 med stormsteg och minnet har börjat få sig en del kängor så det gäller att vara ute i god tid....usch...... Åja du e fortfarande en "ung hona" och det finns mycket kvar för dig att upptäcka..hehe..Nä , kanske hör av mig just på "dagen" om jag kommer ihåg det..ha en fantastisk födelsedag och drick nåt gott. kram kram
P.S du .. vem har släppt ut Peter? Tycker att han har varit ute lite mycket nu..hohoh.
G