onsdag 11 april 2007

Ellen konstaterar

Har varit ute och kört bil en timme nu och konstaterat att det är helt underbart utomhus idag. Solen värmer, öppet bilfönster, solglasögon, hög musik, hela raggarköret. Man blir ju hög på livet. Bilen körde till Mobilia (autopilot) och jag hamnade på Hennes & Mauritz och fick en släng av H&M-sjukan. Köpte kjolar och tröjor, brun-utan-sol och ansiktsmask (till min stundande skönhetskväll). Konstaterade att shopping är kärlek och att kärlek kostar pengar.

Har en ny tröja på mig idag, som jag fick av min syster (försöker någon kompensera för kast med liten kanin månntro?), och konstaterade tidigt i förmiddags att mina bröst ser enorma ut i denna tröja. Gigantiska. Vet inte om detta är bra eller dåligt än.

Konstaterade även att mediaskökan Linda Rosing än en gång rumsterar i kvällstabloiden idag. Puh, stånk, pust och stön. Jag blir så in i helvetes jävla trött. Vill bara lägga mig ner och sova.

Hon erkänner denna gång att hon är beroende av skönhetsoperationer och nu har gjort något slags ansiktslyft. Hon hade ju ändå precis fixat brösten inför sitt bröllop, hade ont i dem och då kunde hon lika bra fixa ansiktet och ha ont i det samtidigt. Linda Rosing tänker till.
Detta ansikts-ingrepp har katastrofalt nog skett bakom Faddes rygg. Stackars, lille, intet ont anande Fadde. Snutte då. Fadde är nu orolig och vill att hon ska sluta med skönhetsoperationerna då han snart inte känner igen henne längre.

Konstaterar att det är faktiskt nog ingen som bryr sig.

Inga kommentarer: