onsdag 4 april 2007

Forza Malmö

Jaha, på lördag är det premiär för MFF i allsvenskan. I Borås. Tjoho.

Givetvis kan man ju inte ta ett par öl och se den på tv som alla andra, åh nej, den måste ses live.
I Borås. Tjoho.

Först var det diskussion om att vi skulle ta tåget, men jag insåg att jag har på tok för stort kontrollbehov för att klara av hundratals berusade Malmösupportrar på ett tåg. Inte en chans. Får en smärre panikångestattack bara vid tanken.
Dessutom dricker jag själv inte gärna alkohol innan kl 18.00. Blir sjukt trött om jag skulle dricka innan detta klockslag. På fotbolls-VM i Tyskland förra sommaren somnade jag sittande i halvlek för att vi hade druckit öl ända sedan kl 11.00.

Nackdelen med att vara helt nykter bland andra halvtoppade människor är att dessa tenderar att bli ganska, jävla superdryga. Många skämt på riktigt låg nivå kommer att levereras. Dessa är säkert svinroliga om man har druckit, men kanske inte annars. Detta kommer att resultera i mycket ryggdunkande (min rygg) och frasen "Kom igen nu, Ellen!" Enda sättet att undvika detta dunkande av rygg är att hålla käften, köra bilen och le krampaktigt åt alla kassa skämt. Härligt.

Pest eller kolera.

Jag erbjöd mig i alla fall att köra.

Detta innebär ca kl 09.00 på lördagmorgon avgår det en i minibuss med sex personer, en massa glatt humör, matsäckar, öl, öl och öl till Borås. Det kommer sjungas fotbollssånger, fyllesnackas och kissepausas ideligen. Det är ju huvudingredienserna.

Och ölen så klart.

Tjoho.

Äntligen påskafton.

Inga kommentarer: