tisdag 17 april 2007

There goes the sun

Nu försvann solen. Hejdå solen.

SMHI hade rätt. För en gångs skull. Grattis SMHI. Firmafest på gång?

Håller på att bli besatt av vädret känner jag. Är inne på SMHI´s hemsida och kollar prognoser flera gånger om dagen. Är detta normalt?
Det ska regna på torsdag. Ingen sol förrän kanske på lördag eller söndag. Då ska den dessutom tampas med en masssa vita och gråa moln, enligt SMHI. Inte bra.

När solen är borta får jag inga solnedgångar. Ellen inte tycka om.

Jennifer däremot, älskar när det regnar. Hon vill hellre att det regnar än att solen skiner. Fucked up little girl. Det är verkligen skitkonstigt, tycker jag. Men det kanske är normalt? Det kanske går omkring jättemånga människor som är lite tokiga och tycker om regn.
Det är klart att en sån där rejäl störtskur kryddad med lite häftig åska tycker jag är helt underbart. Men gråa dagar med lite halvmesigt duggregn är piss. Typiskt måndagsväder.
Än en gång kom jag in på hur mycket jag hatar måndagar. Jag gör verkligen det. Har bara inte förstått hur mycket förrän jag började skriva i denna bloggen.

Ja, ja, man får väl hyra ett par filmer och krypa ner under täcket i soffan och vänta in solens efterlängtade återkomst.

Kom på att jag fyller år på min favoritveckodag, måndag, detta året.

Jippi.

Inga kommentarer: